VoorwoordNiet-klantenBestaande klantenContactSitemap


 
Wat aan 'Diensten en Diverse Goederen'?


  • Klik op het icoon waarin een rode A wordt afgebeeld.
  • U komt in het scherm 'Aankoopdagboek'.
  • Klik nu op het icoon waarin een witte pagina wordt afgebeeld (onder het open deurtje).
  • U komt in het scherm 'Aankoopfactuur'.
  • Klik nu rechtsonderaan op het icoon waarin een witte pagina met een vergrootglas wordt afgebeeld (boven het geel kroontje).
  • U komt in het scherm 'Detail aankoop'.
  • Klik nu bovenaan op het icoon waarin een printertje wordt afgebeeld.
  • U komt nu in het scherm 'Rapport'.
  • Selecteer het rapport 'CQRYAFD6' (Aankopen/CN per artikel).

Nu moeten wij eenmalig een nieuw rapport bijmaken via onderstaande procedure:
  • Klik nu op het icoon waarin 2 witte pagina's worden afgebeeld met een rode pijl in.
  • U bekomt nu het scherm met de melding : 'Bent u zeker dat u een kopie wilt maken van dit ene record?'. Klik op de OK-toets.
  • Uw cursor staat nu klaar in het code veld van het rapport. Geef hier als code in: ALLE KOST en druk op de TAB-toets. Bij de benaming overschrijft u 'Aankopen/CN per artikel' met 'Aankopen kosten'. Nu drukt u 11 keer op de TAB-toets.
  • U komt op het geel potlood te staan, net voor het woord 'Voorwaarde'. Druk nu op de Enter-toets.
  • U komt in het voorwaarde scherm.
  • Selecteer de voorwaarde 'Detail aankoop Goed, Kost, Investering.
  • Geef in de middenste kolom het teken '=' in.
  • Geef in de linkse kolom de waarde '2' in.
  • Druk op de toets '.AND.' en bevestig onderaan door op de groene OK-toets te drukken.
  • U komt in het rapportenscherm. Druk nu bovenaan op de Groene V-toets.

Vanaf nu zullen wij het rapport 'ALLE KOST' (Aankopen kosten) selecteren ipv het rapport CQRYAFD6.
  • Eenmaal wij dit rapport hebben geselecteerd, klikken wij bovenaan op het icoon waarin een printertje wordt afgebeeld.
  • Nu krijgt u het scherm 'Van artikel' - 'Tot artikel'. Hier moet u als volgt ingeven: van 0 tot ZZZZZ en op de OK-toets drukken.
  • Nu krijgt u het scherm 'Van Leverancier' - 'Tot Leverancier'. Hier moet u als volgt ingeven: van 0 tot ZZZZZ en op de OK-toets drukken.
  • Nu krijgt u het scherm 'Van Datum' - 'Tot Datum'. Hier moet u als volgt ingeven: van 01/01/2005 tot 31/12/2005.
  • Het totaalbedrag der kosten vindt u onderaan de laatste pagina van dit rapport.

VUL HET TOTAALBEDRAG DER DIVERSE KOSTEN IN VAK 6 VAN UW SCHEMA.